Kamienica czy biurowiec? Co lepsze na biuro?

dom nieruchomości

Ten kto zamierza prowadzić swoje przedsiębiorstwo w sposób profesjonalny marzy o lokum dla swojej działalności – równolegle z ekspansją prowadzonej firmy nie wystarcza bowiem zarządzanie interesami z własnego domu, a nieodzownym jest wynajem większego lokum lub kupno biura w biurowcu lub też kamienicy. Zastanówmy się, które z wymienionych rozwiązań bardziej nam odpowiada?

Na tak zadane pytanie nie jest łatwo odpowiedzieć jednoznacznie, jako że w każdym z tych przypadków rozpoznać można jednocześnie plusy jak i minusy. Podejmiemy jednak temat korzystając z doświadczenia przedstawicieli firmy MIX BIURA – powierzchnie biurowe Kraków.

Początkowo przeanalizujmy pierwszy z typów lokali, a więc lokum umieszczoną w biurowcu znajdującym się w jednym z biznesowych obszarów naszego miasta. Niekwestionowanym jej plusem jest niepodważalny prestiż oraz niemal natychmiastowy wzrost docenienia naszej marki wśród otaczającej ludności, albowiem biurowce buduje się w większości przypadków w centrum miasta, a więc odwiedza je kilkaset a nawet kilka tysięcy osób co dzień. Zyskujemy w ten sposób bez dodatkowych kosztów wspaniałą reklamę, która – w powiązaniu z zaprojektowaną na szeroką skalę kampanią promocyjną w sieci – uczynić może, że ulokowane środki finansowe na wykupienie lub wynajem biura w stosunkowo krótkim czasie się zwrócą. Nie zapominajmy o tym iż rozwiązanie takie nie dla wszystkich przedsiębiorców będzie jednakowo dobre. W szczególności będzie ono nie do przyjęcia dla osób prowadzących działalność handlową oraz życzących sobie posiadać ciszę i spokój, by móc wydajnie wykonywać swoją twórczą pracę (pisarze, artyści,tłumacze). Właśnie oni powinni przychylić się do drugiej z wyszczególnionych opcji, a więc osadzenie swojego sklepu albo firmy w kamienicy.

Głównymi korzyściami płynącymi z takiego wyboru są dużo niższe koszty zarówno dotyczące pozyskania jak i utrzymania biura. Ponieważ często kamienice, w których zlokalizować możemy swoją siedzibę znajdują się w mniej prestiżowych i pasujących przedsiębiorcom dzielnicach miasta, co powoduje mniejszy czynsz mniejsze stawki za media, czy w końcu – lepszy stosunek ceny do powierzchni użytkowej jaką mamy w ramach ponoszonych kosztów. Nieobojętnym jest, że występuje także sposobność nadplanowego zawarcia umowy o eksploatację piwnicy kamienicy, gdzie można będzie gromadzić materiały sprzedawane w naszym sklepie albo sprzęt niezbędny do dalszego prowadzenia działalności (jak choćby sporadycznie użytkowaną kserokopiarkę). W negatywny sposób na wynikach uzyskiwanych z prowadzenia interesów odbić się może chociażby mniejsza liczba klientów korzystających z naszych usług poprzez osobisty kontakt w biurze– w konsekwencji łączyć się to będzie nawet z przymusem asygnowania bezsprzecznie większych środków na kampanię reklamową prowadzoną na lokalnym i ogólnopolskim rynku, której celem będzie docenienie marki wśród klientów.

Wynika stąd, że niełatwo polecić jakąkolwiek z lokalizacji jednoznacznie, bo jej pożyteczność w znacznej mierze uwarunkowana będzie charakterem prowadzonej przez nas działalności oraz oczekiwań rynku. Może się okazać, że niewielkie biuro w kamienicy okaże się zupełnie wystarczające, gdy na przykład gdy praca nasza polega na zdalnym świadczeniu usług graficznych lub informatycznych dla klientów niezależnie od miejsca ich przebywania. Większe wymogi dotyczące przestrzeni, jakości dostępnego wyposażenia oraz bezpośredniego dostępu do mediów będzie miał prowadzący w tym miejscu swoje interesy właściciel sklepu stacjonarneg,doradca finansowy lub właściciel agencji reklamowej. Analizując każdą z opcji nie zapominajmy, aby pod uwagę brać nie tylko koszty ale i przewidywalny komfort naszej pracy.

Oceń ten post!
[Total: 0 Average: 0]